Onze voorwaarden

Een avondje uit

E-mail: contact@eenavondjeuit.nl.

Artikel 1 - Definities

  1. JungleBookings en EenAvondjeUit.nl: JungleBookings, gevestigd te 's Gravenhage, KvK-nummer 66874963.
  2. Klant: degene met wie JungleBookings en EenAvondjeUit.nl een overeenkomst is aangegaan.
  3. Partijen: JungleBookings en EenAvondjeUit.nl en Klant samen.
  4. Consument: een Klant die tevens een individu is en die als privépersoon handelt.

Artikel 2 - Toepasselijkheid

  1. Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle offertes, aanbiedingen, werkzaamheden, bestellingen, overeenkomsten en leveringen van diensten of producten door of namens JungleBookings en EenAvondjeUit.nl.
  2. JungleBookings en EenAvondjeUit.nl en de Klant kunnen alleen afwijken van deze voorwaarden als dat schriftelijk is afgesproken.
  3. JungleBookings en EenAvondjeUit.nl en de Klant sluiten de toepasselijkheid van de algemene voorwaarden van de Klant of van anderen uitdrukkelijk uit.

Artikel 3 - Prijzen

  1. JungleBookings en EenAvondjeUit.nl hanteert prijzen in euro's, inclusief btw en exclusief eventuele overige kosten zoals administratie- of verzendkosten, tenzij schriftelijk anders is afgesproken.
  2. JungleBookings en EenAvondjeUit.nl mag de prijzen van zijn diensten en producten op zijn website en in andere uitingen altijd wijzigen.
  3. JungleBookings en EenAvondjeUit.nl en de Klant spreken voor een dienstverlening een totaalbedrag als richtprijs af, tenzij schriftelijk anders wordt afgesproken.
  4. JungleBookings en EenAvondjeUit.nl mag tot 10% van de richtprijs afwijken.
  5. JungleBookings en EenAvondjeUit.nl moet de Klant op tijd laten weten waarom een hogere prijs gerechtvaardigd is, wanneer de richtprijs meer dan 10% hoger uit gaat vallen.
  6. De Klant mag het deel van de opdracht dat boven de richtprijs (vermeerderd met 10%) uitkomt laten vervallen, wanneer de richtprijs meer dan 10% hoger uit gaat vallen.
  7. JungleBookings en EenAvondjeUit.nl zal prijsaanpassingen meedelen aan de Klant voorafgaand aan de ingang ervan.
  8. Een consument mag de overeenkomst met JungleBookings en EenAvondjeUit.nl opzeggen wanneer hij het niet eens is met de prijsverhoging.

Artikel 4 - Betalingen en betalingstermijn

  1. JungleBookings en EenAvondjeUit.nl mag bij het aangaan van de overeenkomst een aanbetaling tot 50% van het afgesproken bedrag verlangen.
  2. De Klant moet een betaling achteraf binnen 7 dagen na levering hebben voldaan.
  3. De betalingstermijnen die JungleBookings en EenAvondjeUit.nl hanteert, zijn fatale betalingstermijnen. Dat betekent dat indien de Klant het afgesproken bedrag niet uiterlijk op de laatste dag van de betalingstermijn heeft betaald, hij automatisch in verzuim en in gebreke is, zonder dat JungleBookings en EenAvondjeUit.nl aan de Klant een aanmaning hoeft te sturen of in gebreke hoeft te stellen.
  4. JungleBookings en EenAvondjeUit.nl mag een levering afhankelijk stellen van onmiddellijke betaling dan wel een zekerheidstelling eisen voor het totale bedrag van de diensten of producten.

Artikel 5 - Gevolgen te late betaling

  1. Betaalt de Klant niet binnen de afgesproken termijn, dan mag JungleBookings en EenAvondjeUit.nl de wettelijke rente per maand voor niet-handelstransacties en de wettelijke rente per maand voor handelstransacties in rekening brengen vanaf de dag dat de Klant in verzuim is, waarbij een gedeelte van een maand voor een hele maand wordt gerekend.
  2. Wanneer de Klant in verzuim is, moet hij bovendien buitengerechtelijke incassokosten en eventuele schadevergoeding betalen aan JungleBookings en EenAvondjeUit.nl.
  3. De incassokosten worden berekend aan de hand van het Besluit vergoeding voor buitengerechtelijke incassokosten.
  4. Wanneer de Klant niet op tijd betaalt, mag JungleBookings en EenAvondjeUit.nl zijn verplichtingen opschorten totdat de Klant heeft betaald.
  5. In geval van liquidatie, faillissement, beslag of surseance van betaling aan de zijde van de Klant, zijn de vorderingen van JungleBookings en EenAvondjeUit.nl op de Klant onmiddellijk opeisbaar.
  6. Weigert de Klant zijn medewerking aan de uitvoering van de overeenkomst door JungleBookings en EenAvondjeUit.nl, dan moet hij nog steeds de afgesproken prijs betalen.

Artikel 6 - Herroepingsrecht

  1. Een consument mag een online aankoop binnen 14 dagen na aankoop zonder opgave van reden ongedaan maken. Dit herroepingsrecht geldt niet wanneer:
    • de dienst logies, een reis, een restaurantbedrijf, vervoer, een cateringopdracht of een vorm van vrijetijdsbesteding betreft
    • het een spoedreparatie betreft
    • het weddenschappen of loterijen betreft
    • de consument heeft afgezien van zijn herroepingsrecht
    • het een dienst betreft die met instemming van de consument volledig worden uitgevoerd binnen de bedenktijd en waarbij de consument uitdrukkelijk heeft verklaard van zijn herroepingsrecht af te zien
  2. De bedenktijd van 14 dagen in lid 1, begint:
    • zodra de consument een overeenkomst tot levering van een dienst heeft gesloten
    • zodra de consument bevestigd heeft dat hij digitale inhoud via internet gaat afnemen
  3. De consument kan gebruikmaken van zijn bedenktijd door een mail met dat onderwerp te sturen naar contact@eenavondjeuit.nl, eventueel met behulp van het herroepingsformulier dat beschikbaar is op de website van JungleBookings en EenAvondjeUit.nl, www.eenavondjeuit.nl.

Artikel 7 - Opschortingsrecht

  1. Tenzij de Klant een consument is, doet hij hierbij afstand van het recht om de nakoming van enige uit deze overeenkomst voortvloeiende verbintenis op te schorten.

Artikel 8 - Verrekening

  1. Tenzij de Klant een consument is, doet hij afstand van zijn recht om een schuld aan JungleBookings en EenAvondjeUit.nl te verrekenen met een vordering op JungleBookings en EenAvondjeUit.nl.

Artikel 9 - Verzekering

  1. De Klant moet de volgende zaken voldoende verzekeren en verzekerd houden tegen onder andere brand, ontploffings- en waterschade, en diefstal:
    • geleverde zaken die noodzakelijk zijn voor de uitvoering van de onderliggende overeenkomst
    • zaken van JungleBookings en EenAvondjeUit.nl die bij de Klant aanwezig zijn
    • zaken die onder eigendomsvoorbehoud zijn geleverd
  2. De Klant geeft op eerste verzoek van JungleBookings en EenAvondjeUit.nl de polis van deze verzekeringen ter inzage.

Artikel 10 - Intrekking opdracht

  1. Het staat opdrachtgever vrij om de opdracht aan dienstverlener op elk gewenst moment te beëindigen.
  2. Wanneer opdrachtgever de opdracht intrekt, is opdrachtgever verplicht de verschuldigde vergoeding en de gemaakte onkosten van dienstverlener te betalen.

Artikel 11 - Klachtplicht

  1. Opdrachtgever is verplicht klachten over de verrichte werkzaamheden direct schriftelijk te melden aan dienstverlener. De klacht bevat een zo gedetailleerd mogelijke omschrijving van de tekortkoming, zodat dienstverlener in staat is hierop adequaat te reageren.
  2. Een klacht kan er in ieder geval niet toe leiden, dat dienstverlener gehouden kan worden om andere werkzaamheden te verrichten dan zijn overeengekomen.

Artikel 12 - Garantie

  1. Wanneer de Klant en JungleBookings en EenAvondjeUit.nl een overeenkomst met een dienstverlenend karakter zijn aangegaan, bevat deze voor JungleBookings en EenAvondjeUit.nl enkel een inspanningsverplichting en dus geen resultaatsverplichting.

Artikel 13 - Uitvoering van de overeenkomst

  1. JungleBookings en EenAvondjeUit.nl voert de overeenkomst naar beste inzicht en vermogen en volgens de eisen van goed vakmanschap uit.
  2. JungleBookings en EenAvondjeUit.nl mag de afgesproken dienstverlening in zijn geheel of deels laten uitvoeren door anderen.
  3. De uitvoering van de overeenkomst gebeurt in overleg en na een schriftelijk akkoord en betaling van een eventueel voorschot door de Klant.
  4. De Klant moet ervoor zorgen dat JungleBookings en EenAvondjeUit.nl op tijd kan beginnen aan de uitvoering van de overeenkomst.
  5. Zorgt de Klant er niet voor dat JungleBookings en EenAvondjeUit.nl tijdig kan beginnen, dan komen de daaruit voortvloeiende extra kosten voor rekening van de Klant.

Artikel 14 - Informatieverstrekking door de Klant

  1. De Klant stelt alle informatie, gegevens en bescheiden die relevant zijn voor de correcte uitvoering van de overeenkomst tijdig en in gewenste vorm en op gewenste wijze beschikbaar aan JungleBookings en EenAvondjeUit.nl.
  2. De Klant staat in voor de juistheid en volledigheid van de ter beschikking gestelde informatie, gegevens en bescheiden, ook indien deze van derden afkomstig zijn, voor zover uit de aard van de overeenkomst niet anders voortvloeit.
  3. Wanneer en voor zover de Klant dit verzoekt, retourneert JungleBookings en EenAvondjeUit.nl de betreffende bescheiden.
  4. Stelt de Klant niet, niet tijdig of niet behoorlijk de door JungleBookings en EenAvondjeUit.nl redelijkerwijs verlangde informatie, gegevens of bescheiden beschikbaar en loopt de uitvoering van de overeenkomst hierdoor vertraging op, dan komen de daaruit voortvloeiende extra kosten en extra uren voor rekening van de Klant.

Artikel 15 - Intellectueel eigendom

  1. JungleBookings en EenAvondjeUit.nl behoudt alle intellectuele eigendomsrechten op alle ontwerpen, tekeningen, geschriften, dragers met gegevens of andere informatie, offertes, afbeeldingen, schetsen, modellen en maquettes, tenzij anders is afgesproken.
  2. De Klant mag de intellectuele eigendomsrechten in lid 1 niet zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van JungleBookings en EenAvondjeUit.nl aan anderen tonen, ter beschikking stellen of op een andere manier gebruiken.

Artikel 16 - Geheimhouding

  1. De Klant houdt iedere informatie, in welke vorm dan ook, die hij van JungleBookings en EenAvondjeUit.nl ontvangt geheim.
  2. Hetzelfde geldt voor alle andere informatie betreffende JungleBookings en EenAvondjeUit.nl waarvan de Klant weet of redelijkerwijs kan vermoeden dat deze geheim of vertrouwelijk is, dan wel waarvan hij kan verwachten dat verspreiding ervan JungleBookings en EenAvondjeUit.nl schade kan berokkenen.
  3. De Klant neemt alle nodige maatregelen om ervoor te zorgen dat hij de informatie in lid 1 en 2 geheimhoudt.
  4. De in dit artikel omschreven geheimhoudingsplicht geldt niet voor informatie:
    • die al openbaar was voordat de Klant deze informatie vernam of die later openbaar is geworden zonder dat dit het gevolg was van een schending van de geheimhoudingsplicht van de Klant
    • die door de Klant openbaar gemaakt wordt op grond van een wettelijke plicht
  5. De in dit artikel omschreven geheimhoudingsplicht geldt voor de duur van de onderliggende overeenkomst en voor een periode van 3 jaar na afloop daarvan.

Artikel 17 - Boetebeding

  1. Wanneer de Klant het artikel over geheimhouding of intellectueel eigendom overtreedt, dan moet hij aan JungleBookings en EenAvondjeUit.nl voor elke overtreding een onmiddellijk opeisbare boete betalen.
  2. Is de Klant een consument dan bedraagt de boete in lid 1: € 1.000.
  3. Is de Klant geen consument dan bedraagt de boete in lid 1: € 5.000
  4. Daarnaast moet de Klant een bedrag van 5% van toepasselijke bedrag in lid 2 of 3 betalen voor elke dag dat die overtreding voortduurt.
  5. De Klant moet de boete in lid 1 betalen zonder dat een ingebrekestelling of gerechtelijke procedure nodig is. Ook hoeft er geen sprake te zijn van schade.
  6. JungleBookings en EenAvondjeUit.nl mag naast de boete in lid 1 ook een schadevergoeding eisen van de Klant.

Artikel 18 - Vrijwaring

  1. De Klant vrijwaart JungleBookings en EenAvondjeUit.nl tegen alle aanspraken van anderen die verband houden met de door JungleBookings en EenAvondjeUit.nl geleverde producten en/of diensten.

Artikel 19 - Klachten

  1. De Klant moet een door JungleBookings en EenAvondjeUit.nl geleverd product of verleende dienst zo snel mogelijk onderzoeken op eventuele tekortkomingen.
  2. Beantwoordt een geleverd product of verleende dienst niet aan dat wat de Klant redelijkerwijs mocht verwachten, dan moet de Klant JungleBookings en EenAvondjeUit.nl daarvan op de hoogte te stellen binnen 1 maand na het vaststellen van de tekortkoming.
  3. Een consument moet uiterlijk binnen 2 maanden na het vaststellen van de tekortkoming JungleBookings en EenAvondjeUit.nl hiervan op de hoogte stellen.
  4. De Klant geeft daarbij een zo gedetailleerd mogelijke omschrijving van de tekort-koming, zodat JungleBookings en EenAvondjeUit.nl hierop gepast kan reageren.
  5. De Klant moet aantonen dat de klacht betrekking heeft op een overeenkomst tussen de Klant en JungleBookings en EenAvondjeUit.nl.
  6. Wanneer een klacht gaat over lopende werkzaamheden, dan kan de Klant niet eisen dat JungleBookings en EenAvondjeUit.nl andere werkzaamheden gaat verrichten dan is afgesproken.

Artikel 20 - Ingebrekestelling

  1. De Klant moet een eventuele ingebrekestelling schriftelijk kenbaar maken aan JungleBookings en EenAvondjeUit.nl.
  2. De Klant is ervoor verantwoordelijk dat zijn ingebrekestelling JungleBookings en EenAvondjeUit.nl ook daadwerkelijk op tijd bereikt.

Artikel 21 - Aansprakelijkheid Klant

  1. Wanneer JungleBookings en EenAvondjeUit.nl een overeenkomst aangaat met meerdere Klanten, is ieder van hen hoofdelijk aansprakelijk voor het nakomen van de afspraken in die overeenkomst.

Artikel 22 - Aansprakelijkheid JungleBookings en EenAvondjeUit.nl

  1. JungleBookings en EenAvondjeUit.nl is alleen aansprakelijk voor schade die de Klant lijdt wanneer die schade is veroorzaakt door opzet of bewuste roekeloosheid.
  2. Wanneer JungleBookings en EenAvondjeUit.nl aansprakelijk is voor schade, dan geldt dat alleen voor directe schade die verband houdt met de uitvoering van een onderliggende overeenkomst.
  3. JungleBookings en EenAvondjeUit.nl is niet aansprakelijk voor indirecte schade, zoals gevolgschade, gederfde winst of schade aan derden.
  4. Wanneer JungleBookings en EenAvondjeUit.nl aansprakelijk is, is deze aansprakelijkheid beperkt tot het bedrag dat door een gesloten (beroeps)aansprakelijkheidsverzekering wordt uitbetaald. Is er geen verzekering gesloten of wordt geen schadebedrag uitgekeerd, dan is de aansprakelijkheid beperkt tot het (gedeelte van het) factuurbedrag waarop de aansprakelijkheid betrekking heeft.
  5. Alle afbeeldingen, foto's, kleuren, tekeningen, omschrijvingen op de website of in een catalogus zijn slechts indicatief en kunnen niet leiden tot enige vergoeding, ontbinding of opschorting.

Artikel 23 - Vervaltermijn

  1. Elk recht van de Klant op schadevergoeding van JungleBookings en EenAvondjeUit.nl vervalt 12 maanden na de gebeurtenis waaruit de aansprakelijkheid direct of indirect voortvloeit. Hiermee wordt niet uitgesloten het bepaalde in artikel 6:89 BW.

Artikel 24 - Ontbinding

  1. De Klant mag de overeenkomst ongedaan maken wanneer JungleBookings en EenAvondjeUit.nl toerekenbaar tekortschiet in de nakoming van zijn verplichtingen, tenzij deze tekortkoming de ontbinding niet rechtvaardigt vanwege haar bijzondere aard of geringe betekenis.
  2. Is de nakoming van de verplichtingen door JungleBookings en EenAvondjeUit.nl nog mogelijk, dan kan ontbinding pas plaatsvinden nadat JungleBookings en EenAvondjeUit.nl in verzuim is.
  3. JungleBookings en EenAvondjeUit.nl mag de overeenkomst met de Klant ongedaan maken, wanneer de Klant zijn verplichtingen uit de overeenkomst niet volledig of niet tijdig nakomt, dan wel wanneer JungleBookings en EenAvondjeUit.nl kennis heeft genomen van omstandigheden die hem goede grond geven om aan te nemen dat de Klant zijn verplichtingen niet zal nakomen.

Artikel 25 - Overmacht

  1. In aanvulling op artikel 6:75 BW geldt dat een tekortkoming van JungleBookings en EenAvondjeUit.nl door de Klant niet aan JungleBookings en EenAvondjeUit.nl kan worden toegerekend wanneer er sprake is van overmacht.
  2. Onder de overmachtsituatie in lid 1 valt onder meer ook:
    • een noodtoestand zoals een burgeroorlog of natuurramp
    • wanprestatie of overmacht van toeleveranciers, bezorgers of anderen
    • stroom-, elektriciteits- internet-, computer- of telecomstoringen
    • computervirussen
    • stakingen
    • overheidsmaatregelen
    • vervoersproblemen
    • slechte weersomstandigheden
    • werkonderbrekingen
  3. Wanneer zich een overmachtsituatie voordoet waardoor JungleBookings en EenAvondjeUit.nl 1 of meer verplichtingen naar de Klant niet kan nakomen, dan worden die verplichtingen opgeschort totdat JungleBookings en EenAvondjeUit.nl kan nakomen.
  4. Vanaf het moment dat een overmachtsituatie ten minste 30 kalenderdagen heeft geduurd, mogen zowel de Klant als JungleBookings en EenAvondjeUit.nl de overeenkomst schriftelijk in zijn geheel of deels ongedaan maken.
  5. JungleBookings en EenAvondjeUit.nl hoeft in een overmachtsituatie geen vergoeding aan de Klant te betalen, ook niet wanneer JungleBookings en EenAvondjeUit.nl hiervan voordeel heeft.

Artikel 26 - Wijziging overeenkomst

  1. Wanneer het voor de uitvoering ervan nodig is om een gesloten overeenkomst te wijzigen, kunnen de Klant en JungleBookings en EenAvondjeUit.nl de overeenkomst aanpassen.

Artikel 27 - Wijziging algemene voorwaarden

  1. JungleBookings en EenAvondjeUit.nl mag deze algemene voorwaarden wijzigen.
  2. Wijzigingen van ondergeschikt belang mag JungleBookings en EenAvondjeUit.nl altijd doorvoeren.
  3. Ingrijpende wijzigingen zal JungleBookings en EenAvondjeUit.nl zoveel mogelijk vooraf met de Klant bespreken.
  4. Een consument mag bij een ingrijpende wijziging van de algemene voorwaarden de onderliggende overeenkomst opzeggen.

Artikel 28 - Overgang van rechten

  1. De Klant kan geen rechten uit een overeenkomst met JungleBookings en EenAvondjeUit.nl aan anderen overdragen zonder schriftelijke toestemming van JungleBookings en EenAvondjeUit.nl.
  2. Deze bepaling geldt als een beding met goederenrechtelijke werking zoals in artikel 3:83 lid 2 BW.

Artikel 29 - Gevolgen nietigheid of vernietigbaarheid

  1. Wanneer 1 of meerdere bepalingen van deze algemene voorwaarden nietig of vernietigbaar blijken, dan heeft dit geen invloed op de overige bepalingen van deze voorwaarden.
  2. Een bepaling die nietig of vernietigbaar is, wordt in dat geval vervangen door een bepaling die het dichtst in de buurt komt van wat JungleBookings en EenAvondjeUit.nl bij het opstellen van de voorwaarden op dat punt voor ogen had.

Artikel 30 - Toepasselijk recht en bevoegde rechter

  1. Op deze algemene voorwaarden is Nederlands recht van toepassing.
  2. De rechter in het arrondissement van de vestigingsplaats van JungleBookings en EenAvondjeUit.nl is exclusief bevoegd om kennis te nemen van eventuele geschillen tussen de Klant en JungleBookings en EenAvondjeUit.nl, tenzij de wet iets anders bepaalt.

Opgesteld op 15 april 2025.